Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

ΧΑΜΑΙ ΠΕΣΕ ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΑΥΛΑ (…κατάχαμα έπεσε το μεγαλόπρεπο μέγαρο…)

   Με ενδιαφέρον, ενίοτε και κάποιο σκεπτικισμό, παρακολουθώ την ιστοσελίδα «Ηλιούπολη για Όλους»  και την προσπάθειά της για ενημέρωση των πολιτών της Ηλιούπολης και όχι μόνο.

    Ερεθίσματαέχουν δοθεί αρκετά, για να ασχοληθεί κάποιος με τις θέσεις, απόψεις και πολλές φορές αιχμηρά σχόλια που φιλοξενούνται εκεί, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς απαντήσεις δεν υπήρξαν. Έχω την εντύπωση όμως πως το σχόλιο που υπογράφει «η σύνταξη της Ηλιούπολης για όλους» της 22-4-2016 με τίτλο «ΕΣΠΑ και Κοινωνική Οικονομία στην Τοπική Κοινωνία. Μια συζήτηση με πολιτικό ενδιαφέρον», αλλά και οι απόψεις του «συνεργάτη» σας Λάμπρου Καρφή που εκφράζονται στο από 24-4-2016 κείμενό του με τίτλο «Εκδήλωση της Δημοκρατικής Κίνησης ΗΛΙΟΥ-ΠΟΛΙΣ – Ανθρώπινη Πόλη για το ΕΣΠΑ και την Κοινωνική Οικονομία, ψήνεται κάτι στην Ηλιούπολη;» χρήζουν κάποιας απάντησης, με το επιπρόσθετο δεδομένο ότι ήμουν ο συντονιστής της παραπάνω συζήτησης.

    Δε γνωρίζω βέβαια εάν «η σύνταξη του Ηλιούπολη για όλους» και ο «συνεργάτης» σας Λάμπρος Καρφής είναι το ίδιο πρόσωπο, κάτι πολύ πιθανό αφού τόσο η εσωτερική δομή των δύο κειμένων, η φιλοσοφία τους, ο τρόπος εκφράσεως και η προσέγγιση του θέματος είναι πανομοιότυπος αλλά αυτό μικρή σημασία έχει. Θα ήθελα όμως να ενημερώσω πως η «σύνταξη» του διαδικτυακού σας τόπου ή και ο «συνεργάτης» σας, είτε δεν παρακολούθησαν την εκδήλωση είτε δεν έγιναν κοινωνοί των όσων διημείφθησαν και εν πάση περιπτώσει δεν κατανόησαν τα συμπεράσματα της εκδήλωσης και κατ’ επέκταση η πληροφόρηση προς τους πολίτες της Ηλιούπολης δια των δύο κειμένων ήταν ελλιπέστατη.

    Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να λεχθεί πως η δημοτική κίνηση «ΗΛΙΟΥ-ΠΟΛΙΣ, Ανθρώπινη Πόλη» δεν είναι στενά συνδεδεμένη με το ΣΥΡΙΖΑ (ίδια αναμασήματα με τα του δημάρχου της πόλης μας) με την έννοια που αναφέρεται στο κείμενο. Αυτό, βέβαια, άριστα πιστεύω το γνωρίζει «ο γνωστός αιρετικός συνοδοιπόρος της παράταξης», η ερώτηση – άποψη του οποίου καμία ένταση δεν προκάλεσε, αλλά θα έλεγα ούτε και ενδιαφέρον και κατ’ επέκταση καμία περίεργη νευρικότητα.

    Η «ΗΛΙΟΥ-ΠΟΛΙΣ, Ανθρώπινη Πόλη», ως αξιωματική αντιπολίτευση στο Δ.Σ. του Δήμου Ηλιούπολης και θέλοντας να διαδραματίζει εποικοδομητικό ρόλο στα δρώμενα της πόλης, ανακινεί τα λιμνάζοντα ύδατα σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη διοργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων. Έτσι και με τη συγκεκριμένη εκδήλωση-συζήτηση για ένα θέμα που απασχολεί τους πολίτες, και που θέλω να πιστεύω πως στο μέλλον θα απασχολήσει περισσότερο, θέλησε να ενημερώσει και να διευρύνει τη σκέψη γύρω από την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (ΚΑΟ), να σκιαγραφήσει αρκετές μέχρι τώρα εμπειρίες από τα πονήματα της ΚΑΟ σε ποικίλους τομείς και βέβαια να εντοπίσει τις ανάγκες για τη δημιουργία ενός λειτουργικού θεσμικού πλαισίου και για την εύρεση εργαλείων χρηματοδότησής της.

    Αξίζει να τονιστεί στο σημείο αυτό πως η αντίληψη για την Κοινωνική Οικονομία προφανώς απευθύνεται στο σύνολο του πληθυσμού αλλά και στο σύνολο των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η Κοινωνική Οικονομία δε συμπληρώνει την ιδιωτική πρωτοβουλία στο περιθώριο της αγοράς, αλλά αντιτάσσει ένα διαφορετικό μοντέλο οργάνωσης της παραγωγής και της διανομής του αποτελέσματός της.

    Στην εκδήλωση, με σαφήνεια αποτυπώθηκε η αναγκαιότητα ανάπτυξης της ΚΑΟ ως τομέα που θα αντιμετωπίσει τις αστοχίες του ιδιωτικού και του κρατικού τομέα, θα συγκρατήσει τη μετανάστευση των νέων, θα αποτελέσει ένα μηχανισμό για τη μείωση της ανεργίας και ειδικά της νέας γενιάς. Τονίστηκε πως με την ΚΑΟ θα εφαρμοστεί στην πράξη μια άλλου τύπου συγκρότηση της παραγωγής και της εργασίας. Μία καινούρια λογική. Δε θα περιοριστεί σε μια πολιτική ένταξης ειδικών προγραμμάτων για ευάλωτες ομάδες, αλλά απλώνεται σε κάθε οικονομική δραστηριότητα. Δεν είναι ο τρίτος πυλώνας δίπλα στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, αλλά τομέας ο οποίος, ακριβώς επειδή έχει έντονα τα στοιχεία της Δημοκρατίας και του ελέγχου, διεισδύει και επηρεάζει και τους άλλους δύο. Μπορεί, με άλλα λόγια, να αποτελέσει όχημα μετασχηματισμού των σχέσεων παραγωγής, μπορεί να γίνει η απάντηση του εμείς της συλλογικής δράσης στο εγώ των πολιτικών του νεοφιλελευθερισμού.

    Εν τέλει, η ουσία της εκδήλωσης βρίσκεται και στο ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί εκείνο το υγιές περιβάλλον για να μεγαλώσει η ΚΑΟ με παρεμβάσεις σε θεσμικό και όχι μόνο επίπεδο, αλλά χωρίς διάθεση χειραγώγησης. Χωρίς να μετατραπεί σε κρατικοδίαιτη οντότητα. Το λάθος με τις ΜΚΟ δεν μπορεί και δεν πρέπει να επαναληφθεί. Το πεδίο διαφθοράς που η πλειονότητα αυτών δημιούργησε και που χρησιμοποιήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με αδιαφανή τρόπο και χωρίς κανόνες χρηματοδότησης, δεν μπορεί να συνεχισθεί. ΜΚΟ που μέχρι σήμερα «τρέχουν» ακόμη και κοινωφελή προγράμματα ή έχουν μετατραπεί σε γραφεία ευρέσεως εργασίας δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

    Η εκδήλωση-συζήτηση της δημοτικής κίνησης «ΗΛΙΟΥ-ΠΟΛΙΣ, Ανθρώπινη Πόλη» ήθελε να δείξει πως σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης χρειάζονται καινοτόμες πολιτικές. Τέτοιες που να βελτιώνουν όχι μόνο τις συνθήκες διαβίωσης σήμερα, αλλά να προσθέτουν κάτι στο διαρκή και καθημερινό αγώνα για τον κοινωνικό μετασχηματισμό.

    Επομένως τα αναφερόμενα στα παραπάνω άρθρα, περί Ν. 4019/11, κοινωνικοποιημένης οικονομία του πάλαι ποτέ κραταιού Σοσιαλισμού, αναζήτησης στοιχείων αριστεροσύνης, σύνδεσης της ΚΑΟ με τη φτώχεια και τη φιλανθρωπία, ΚΕΠ των φτωχών, εργαλεία διαχείρισης της φτώχειας, βήματα της διευρυμένης πλέον σοσιαλδημοκρατίας που εκφράζονται από τη σύνθεση του «αρχικού» προεδρείου, ακόμη και τα περί οργανωτικών ατελειών, μόνο ως φληναφήματα μπορούν να εκληφθούν. Όσον αφορά τα «ερωτήματα» του «συνεργάτη» σας αλλά και στις συζητήσεις που όπως λέει ακολούθησαν και στις οποίες εκφράστηκαν διάφορες θεωρίες συνομωσίας και μη, η απάντηση που έχω εγώ προσωπικά είναι πως εάν δεν πρόκειται για ευφάνταστα σενάρια που θέλουν να δημιουργήσουν πολιτικά προβλήματα στη συγκεκριμένη δημοτική κίνηση, τότε σίγουρα πρόκειται για απόψεις που κινούνται στα όρια της διαυγούς άνοιας.

    Όσον αφορά για το χρησμό, αυτός βέβαια εφευρέθηκε όπως είναι γνωστό από το Βυζαντινό χρονογράφο Γεώργιο Κεδρηνό τον 11ο αιώνα και καμία σχέση δεν έχει με την Πυθία και τον Ιουλιανό. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του είναι πως πρόκειται για ένα κείμενο που σπαραχτικά και πένθιμα σημαίνει το τέλος ενός κόσμου. Εάν λοιπόν σήμερα έχει μια κάποια χρησιμότητα ίσως και για το συντάκτη του σχολίου, αυτή είναι μόνο πως θα πρέπει να γίνει γνωστό πλέον ότι οι παλιές πολιτικές, η συνωμοσιολογία, οι ίντριγκες, οι συνήθειες χρόνων και οι παραθέσεις απόψεων κυρίως για ιδιοτελείς σκοπούς έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το παλιό έχει πεθάνει σίγουρα. Το νέο προσπαθεί να δημιουργηθεί. Μέλημά μας είναι να αποτρέψουμε τις τερατογενέσεις.    

 

Ηλιούπολη, 25-4-2016

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

Πρόσφατες εκδηλώσεις...